Uncategorized / Kako vratiti osjećaj kontrole nad situacijom

Kako vratiti osjećaj kontrole nad situacijom

Svi se tokom života suočavamo sa emocijama straha, panike, anksioznosti i neizvjesnosti. No u trenutnim okolnostima su ove emocije intenzivnije, učestalije i daleko rasprostranjenije. Stoga ćemo u narednom periodu sa vama dijeliti praktična znanja, savjete i tehnike koji vam mogu pomoći da se lakše nosite sa ovim izazovnim emocijama i sačuvate svoje mentalno zdravlje.

Ove sedmice vam predstavljamo model koji objašnjava na koji način brige utiču na naše emocije i dobrostanje. Prema ovom modelu, postoje tri zone u kojima možemo usmjeriti svoje misli i energiju, a to su zone brige, uticaja i kontrole.

U zoni brige se nalaze stvari do kojih nam je stalo, a nad kojima nemamo kontrolu. Recimo, šta će se desiti u narednih nekoliko sedmica sa mnom i/ili meni bliskim ljudima? Hoću li se razboljeti ja, moj partner/ica, djeca, roditelji? Šta ako se situacija ne smiri narednih pola godine i izgubim posao? Kada svoje misli i energiju usmjerimo u ovu zonu, najčešće emocije sa kojima se susrećemo su strah, tuga, ljutnja, frustracija i osjećaj bespomoćnosti jer ne znamo odgovor na pitanja koja postavljamo i gubimo osjećaj kontrole. Kada osjetite ove emocije preispitajte se da li ste skliznuli u zonu straha i brige i pokušajte se vratiti korak nazad u zonu uticaja i kontrole.

U zoni uticaja se nalaze stvari nad kojima imamo djelimičnu kontrolu. U ovom krugu možemo vršiti uticaj i poduzimati akcije kako bismo postigli željeni ishod. Šta mogu uraditi da maksimalno zaštitim svoje zdravlje i zdravlje bliskih ljudi? Kako mogu iskoristiti ovo vrijeme da razvijem nove usluge? Na koji način mogu prilagoditi postojeće usluge? Na ova pitanja posjedujemo određene odgovore i imamo prostor za djelovanje. Naprimjer, nastojimo smanjiti rizik za sebe i druge time što ćemo se prilagoditi radu od kuće, online nastavi, apelovati na bliske ljude da ne izlažu sebe i druge riziku, susrete uživo zamijeniti telefonskim razgovorima i drugim online varijantama. U ovoj zoni su stvari koje nam nisu u potpunosti poznate, često ni ugodne, koje traže našu prilagodbu, no iz njih uvijek nešto novo naučimo.

Na kraju, postoje stvari koje su pod našom kontrolom. Pod našom kontrolom je kako ćemo provoditi vrijeme kod kuće, kako ćemo se hraniti, da li ćemo vježbati, iskoristiti slobodno vrijeme za učenje novih vještina, koliko ćemo se izlagati medijima i slično. Pod našom kontrolom je njegovanje fizičkog i mentalnog zdravlja, naših interpersonalnih odnosa i  količina podrške koju ćemo pružati jedni drugima.

Mi smo odlučile fokusirati svoju energiju i misli na stvari koje su u našoj zoni kontrole i uticaja i s vama redovno dijeliti naša iskustva, savjete i nove načine rada u narednim sedmicama. Pozivamo i vas da dijelite svoja iskustva sa nama i da zajedno učimo i razvijamo se u novonastalim okolnostima. Pišite nam u komentarima. Kako vi ostajete u zoni kontrole i uticaja? Koje tehnike vam pomažu da pobjegnete iz zone briga?